Тестування на СOVID-19

13 травня на підпис Президенту було направлено Закон (проект № 3380), спрямований на підвищення спроможності системи охорони здоров’я України протидіяти поширенню COVID-19. Закон був прийнятий 7 травня і передбачає масове тестування на COVID-19. Згідно з прийнятими зміни тестування буде обов’язковим для: — осіб, які звертаються за медичною допомогою з ознаками коронавирусной хвороби (COVID-19); — осіб, […]

Межі конфіденційної інформації в медичній сфері

Положення Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» передбачають, що пацієнт має право на таємницю про стан свого здоров’я, факт звернення за медичною допомогою, діагноз, а також про відомості, одержані при його медичному обстеженні. Медичні працівники та інші особи, яким у зв’язку з виконанням професійних або службових обов’язків стало відомо про хворобу, медичне обстеження, […]

Особливості трудових відносин в медичній сфері

Пандемія коронавірусу COVID-19 знову привернула увагу суспільства і держави до медичної галузі, вдаривши по її слабких місцях. Найголовнішим елементом цієї сфери є медичний персонал. Робота медичних працівників у закладах охорони здоров’я регулюється, здебільшого, тими самими законодавчими актами, що і в інших галузях економіки. Однак через специфіку діяльності трудові відносини у медичній сфері мають низку особливостей, […]

Допомога по частковому безробіттю на період карантину

Постановою Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 11 березня 2020 року № 211 із 12 березня 2020 року на всій території України було введено режим карантину. 18 квітня 2020 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України […]

Громадянин адвокат: чи можна просити держоргани роз’яснити законодавство?

Звернення юридичної фірми за офіційним тлумаченням норм права є цілком прийнятним явищем. Не всі положення закону сформульовані чітко та прозоро, а тому дізнатись «позицію» контролюючого органу видається розумним та обачним. При цьому, офіційне тлумачення завжди має певну юридичну вагу, а тому його зміст зазвичай враховується і відіграє значну роль при обранні стратегії захисту клієнта. Адвокатські […]

Авiaція: криза внаслідок світової пандемії та наслідки заборони на перельоти

Спалах коронавірусної інфекції COVID-19 охопив майже весь цивілізований світ, а отже, роботу авіаперевізників здебільшого припинено (за винятком гуманітарних рейсів і рейсів, що здійснюють евакуацію). Незалежно від розміру авіакомпанії (6 літаків у складі флоту або 270), ця галузь належить до великого бізнесу, тому збитки обчислюють мільйонами й мільярдами, а питання про банкрутство може виникнути вже через […]

Медична практика під час карантину

Напевно, не існує жодної сфери діяльності, якої не торкнувся карантин. Хотілося б детальніше розглянути реалії існування медичної практики, яка сьогодні знаходиться в унікальному становищі — з одного боку, як і будь-який бізнес, потерпає від карантину, а з іншого  — саме вона на «передовій» боротьби з коронавірусною хворобою. Постанова Кабінету Міністрів України № 211 від 11 […]

Налоги в карантин — надо платить

Верховная Рада приняла в целом законопроект №3275 «О внесении изменений в некоторые законодательные акты, направленные на обеспечение дополнительных социальных и экономических гарантий в связи с распространением коронавирусной болезни COVID-2019». В пояснительной записке говорится, что из-за пандемии стремительно падает деловая и экономическая активность, документ ставит целью уменьшить это негативное влияние. Первое, на что авторы законопроекта постарались […]

Частная медицина и НСЗУ

5 февраля 2020 года было принято Постановление Кабинета Министров Украины № 65 «Некоторые вопросы реализации программы государственных гарантий медицинского обслуживания населения в 2020 году», и стало понятно, что реформа специализированной и высокоспециализированной медицинской помощи все-таки стартует 1 апреля. Несмотря на то, что утвержденный порядок реализации программы медицинских гарантий (ПМГ) вызывает ряд вопросов, а порой и […]

Двойное «но»

Работа на карантине

Юридическая консалтинговая компания «ДЕ-ЮРЕ» системно работает со многими отечественными и зарубежными средствами массовой информации, предоставляя профессиональные мнения и комментарии по различным актуальным вопросам правовой жизни нашего государства. В последнее время основные вопросы от специалистов в сфере права и обывателей связаны с особенностями правового урегулирования различных сфер общественной жизни в период карантина, объявленного Кабинетом Министров Украины […]

Оподаткування при операціях з оренди нерухомості

Оренда нерухомого майна – один із найпоширеніших видів правочинів. Окрім того, що майже кожний бізнес не може обійтися без оренди приміщень, сам вид такої діяльності є дуже поширеним самостійним бізнесом. Інвестування у нерухоме майно з метою передачі його в оренду є досить привабливим, оскільки забезпечує захист інвестицій і при цьому надає дохід, який у певній […]

Трансплантологія: останні зміни та перспективи для приватної медицини

Однією з найбільш обговорюваних у медичній спільноті тем наразі є нова система фінансування медичної допомоги на різних рівнях. Не оминули зміни навіть таку складну та специфічну сферу як трансплантологія. Наприкінці 2019 року було прийнято низку змін до законодавства, що регулює трансплантацію анатомічних матеріалів людині, зокрема й таких, які відкривають можливості для застосування цього методу у […]

Аренда в карантин. Как бизнесу договорится об отсрочке платежей

Эпидемия COVID-19 стала настоящим испытанием для малого и среднего бизнеса. Вследствие строгого карантина многие собственники кафе, ресторанов, кинотеатров, салонов красоты и других остаются без работы и клиентов, теряют прибыль, возможность оплачивать зарплаты сотрудникам, услуги поставщикам, кредиты банкам, а главное — аренду помещений, которая является львиной долей всех затрат. С целью поддержать малый и средний бизнес […]

Круглый стол: Актуальные вопросы медицинского права

13 марта в 16:30 на базе Medical Hub Odrex состоится круглый стол «Актуальные вопросы медицинского права», организатором которого выступает Одесское отделение Ассоциации юристов Украины при поддержке Юридическо-консалтинговой компании «Де-юре». Специалисты в медицинском праве подготовили интересные доклады, которые являются актуальными как для практикующих юристов, так и для врачей и представителей медицинского бизнеса. Участие в мероприятии бесплатное […]

VIII форум ААУ «Адвокатура. Формула успеха»

Форум объединяет тех, кто является успешным игроком на рынке юридических услуг и желает закрепить свои позиции, и новичков, стремящихся узнать все тонкости, чтобы избежать ошибок на старте. Вопросы к обсуждению: Тенденции юридических практик Перспективы бутиковых компаний Коллаборации и cross selling для клиента Значение репутации адвоката и компании Стратегию работы в регионах и с клиентами-иностранцами WOM-маркетинг […]

11.07.2018

Мобільник «в законі». Бази перевірок та конфлікти з продавцем

Ви купили новенький гаджет, проте раділи недовго. Виявилося, що замість нової техніки вам продали апарат, над яким вже «потрудилися» спеціалісти. Цей товар ходовий, а «на око» складно перевірити апарат та переконатися, що він «чистий», без історії махінацій. Як захистити свої права споживачу? Що треба знати, аби не розплачуватися втридорога за таку покупку? На прохання видання «Кореспондент» типові випадки коментує молодший юрист ЮКК «Де Юре» Владислав Мартинчук.

  • Що робити покупцеві, який придбав крадену, контрабандну, «залочену» під мобільного оператора або відновлену і продану під виглядом нової техніку? Який алгоритм дій обманутого споживача? Чи готовий продавець вирішити конфлікт мирно, якщо всі докази – проти нього?

Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів. Тут є одне «але»: покупець не повинен скористуватись таким мобільним телефоном перед поверненням – тобто не має з нього дзвонити.

Якщо ви придбали вкрадений, незаконно ввезений в Україну тощо мобільний телефон, мобільник буде визнаватися таким лише з моменту набрання чинності відповідного рішення суду/уповноваженого органу. На практиці трапляється, коли мобільний телефон вилучають як матеріальний доказ, а покупець не може повернути цей товар у порядку, встановленому Законом України «Про захист прав споживачів».

У такому випадку одним із способів захистити свої права є подання цивільного позову у кримінальному провадженні (якщо це вкрадений телефон). Якщо мобільний телефон незаконно ввезений в Україну, тоді після набрання чинності рішення, яким встановлено факт незаконного ввезення, можна звернутися із цивільним позовом до продавця мобільного телефону.

Проте юридична практика показує, що ці передбачені чинним законодавством засоби правого захисту досить часто не ефективні. Так, продавець телефону може зникнути, у нього може бути відсутнє майно, а кримінальна справа може затягнутись на роки.

Інша ситуація: телефон придбано у досить відомого продавця, який цінує свою репутацію і якому не потрібен розголос. Альтернативним способом відновити свої права може бути позасудовий, мирний спосіб урегулювання спору. Найчастіше, крупні продавці зацікавленні в уникненні скандалів стосовно продажу краденої або незаконно ввезеної мобільної техніки. Якщо покупець надає такому магазину адекватні докази продажу ними, наприклад, краденого товару, керівництво спробує залагодити конфлікт до передачі спору на розгляд суду.

Щодо відновленої техніки та продажу старої техніки під виглядом нової слід розмежовувати різні ситуації. Покупець був попереджений про це (однак із якихось причин не звернув на це увагу) або навпаки, покупця ввели в оману. У першому випадку вважається, що покупець обізнаний про такий недолік товару, тому розірвати в одноособовому порядку договір купівлі-продажу буде неможливо. У другому випадку це істотне порушення прав позивача. Товар може бути повернуто продавцю для заміни на товар належної якості або відшкодування покупцю його вартості, а якщо продавець відмовиться це зробити – треба звернутися з позовом до суду.

У будь-якому випадку, якщо ви вважаєте, що ваші права як споживача (покупця) порушені, ви може звернутися з відповідною заявою до Держпродспоживслужби (Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів).

  • Людина користується придбаним телефоном до першої поломки. Несе в сервіс і дізнається, що телефон крадений або відновлений. Чи вправі сервісний центр відмовити в гарантійному ремонті такої техніки, якщо у покупця є документи про її придбання? Що в такій ситуації робити покупцеві? Чи можна завчасно вирахувати крадений телефон, чи є така база даних?

На мою думку, відмова сервісного центру ремонтувати мобільний телефон, оголошений у розшук, є правомірною. Даний телефон фактично є речовим доказом вчинення кримінального правопорушення. Досить часто правоохоронні органи розцінювали такий ремонт як спосіб приховати сліди злочину. За таких обставин відмова сервісного центру цілком очікувана.

Міністерство внутрішніх справ України веде базу мобільних телефонів у розшуку. Облік ведеться за кодом IMEI таких телефонів. Перевірити наявність даних про мобільний телефон у базах даних МВС можна за посиланням: https://wanted.mvs.gov.ua/searchthing/.

Однак відомості про втрачені мобільні телефони (код IMEI) вносяться до цієї бази даних виключно на підставі заяв осіб, які їх втратили – найчастіше це заяви про крадіжку або грабіж. Тобто, у базі даних МВС наявні відомості далеко не про всі втрачені мобільні телефони. Нерідко трапляється, що люди втратили мобільний телефон, проте не одразу повідомляють про це правоохоронні органи або не повідомляють зовсім.

Цілком вірогідна ситуація, коли на момент придбання мобільного телефону його код IMEI не був внесений до бази мобільних телефонів у розшуку МВС, але насправді цей мобільний телефон було викрадено. Проте людина, яка його втратила, вчасно не звернулася до правоохоронних органів із відповідною заявою, але звернеться у майбутньому.

  • Як покупцеві перестрахуватися від покупки незаконно ввезеного із-за кордону телефону? Де ремонтувати придбану за межами України техніку?

Ви можете перевірити, чи законно мобільний телефон ввезений на територію України. Так, відомості (втому числі код IMEI) про усі законно ввезені на територію України мобільні телефони передаються до Українського державного центру радіочастот. УДРЦ веде базу IMEI таких телефонів, перевірити походження мобільного телефону можна за посиланням: http://www.ucrf.gov.ua/perevirka-imei-2/. Якщо у базі даних УДРЦ відсутній відповідний код IMEI, це означає: такий мобільний телефон був ввезений в Україну без дотримання встановленого чинним законодавством порядку.

Українці також купують техніку за кордоном,  в тому числі на онлайн-платформах. Якщо виникне гарантійний випадок, слід звертатися до офіційного представництва продавця або до офіційного представництва виробника. Якщо ж обидва варіанти неможливі, слід звертатись до виробника (достатньо електронним листом або іншими контактними засобами) для надання інформації щодо найближчого сервісного центру. Найчастіше інформація про сервісні центри знаходиться у вільному доступі на сайті виробника, а також міститься у супровідних документах виробу. Такий сервісний центр не повинен відмовити у гарантійному обслуговуванні в межах гарантії, встановленої виробником.

Припустимо, з якихось причин сервісний центр відмовляє власнику телефона. Тоді слід вирішувати даний спір за участю виробника, оскільки обов’язки щодо ремонту такої техніки виникли у сервісного центру на підставі цивільного договору з виробником, а не на підставі законодавства України.

 

Молодший юрист ЮКК «Де-Юре» Владислав Мартинчук.

Автор: VIII форум ААУ «Адвокатура. Формула успеха»

Уважаемые читатели! Публикации на этом сайте носят информационный, справочный или рекомендательный характер, и отражают точку зрения и мнение авторов. Материал, содержащийся в статьях / комментариях / публикациях, является актуальным на момент создания и публикации, но мы не гарантируем, что правила, рекомендации, процедуры и законодательство, использованные и описанные в материале, актуальны на момент, когда вы ознакомились с ними. Авторы не несут ответственности за последствия применения содержания статей / комментариев / публикации без заключения договора об оказании услуг. Для получения консультации по вашему вопросу напишите нам на info@de-jure.ua, и с вами свяжется юрист.