Тестування на СOVID-19

13 травня на підпис Президенту було направлено Закон (проект № 3380), спрямований на підвищення спроможності системи охорони здоров’я України протидіяти поширенню COVID-19. Закон був прийнятий 7 травня і передбачає масове тестування на COVID-19. Згідно з прийнятими зміни тестування буде обов’язковим для: — осіб, які звертаються за медичною допомогою з ознаками коронавирусной хвороби (COVID-19); — осіб, […]

Межі конфіденційної інформації в медичній сфері

Положення Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» передбачають, що пацієнт має право на таємницю про стан свого здоров’я, факт звернення за медичною допомогою, діагноз, а також про відомості, одержані при його медичному обстеженні. Медичні працівники та інші особи, яким у зв’язку з виконанням професійних або службових обов’язків стало відомо про хворобу, медичне обстеження, […]

Особливості трудових відносин в медичній сфері

Пандемія коронавірусу COVID-19 знову привернула увагу суспільства і держави до медичної галузі, вдаривши по її слабких місцях. Найголовнішим елементом цієї сфери є медичний персонал. Робота медичних працівників у закладах охорони здоров’я регулюється, здебільшого, тими самими законодавчими актами, що і в інших галузях економіки. Однак через специфіку діяльності трудові відносини у медичній сфері мають низку особливостей, […]

Допомога по частковому безробіттю на період карантину

Постановою Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 11 березня 2020 року № 211 із 12 березня 2020 року на всій території України було введено режим карантину. 18 квітня 2020 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України […]

Громадянин адвокат: чи можна просити держоргани роз’яснити законодавство?

Звернення юридичної фірми за офіційним тлумаченням норм права є цілком прийнятним явищем. Не всі положення закону сформульовані чітко та прозоро, а тому дізнатись «позицію» контролюючого органу видається розумним та обачним. При цьому, офіційне тлумачення завжди має певну юридичну вагу, а тому його зміст зазвичай враховується і відіграє значну роль при обранні стратегії захисту клієнта. Адвокатські […]

Авiaція: криза внаслідок світової пандемії та наслідки заборони на перельоти

Спалах коронавірусної інфекції COVID-19 охопив майже весь цивілізований світ, а отже, роботу авіаперевізників здебільшого припинено (за винятком гуманітарних рейсів і рейсів, що здійснюють евакуацію). Незалежно від розміру авіакомпанії (6 літаків у складі флоту або 270), ця галузь належить до великого бізнесу, тому збитки обчислюють мільйонами й мільярдами, а питання про банкрутство може виникнути вже через […]

Медична практика під час карантину

Напевно, не існує жодної сфери діяльності, якої не торкнувся карантин. Хотілося б детальніше розглянути реалії існування медичної практики, яка сьогодні знаходиться в унікальному становищі — з одного боку, як і будь-який бізнес, потерпає від карантину, а з іншого  — саме вона на «передовій» боротьби з коронавірусною хворобою. Постанова Кабінету Міністрів України № 211 від 11 […]

Налоги в карантин — надо платить

Верховная Рада приняла в целом законопроект №3275 «О внесении изменений в некоторые законодательные акты, направленные на обеспечение дополнительных социальных и экономических гарантий в связи с распространением коронавирусной болезни COVID-2019». В пояснительной записке говорится, что из-за пандемии стремительно падает деловая и экономическая активность, документ ставит целью уменьшить это негативное влияние. Первое, на что авторы законопроекта постарались […]

Частная медицина и НСЗУ

5 февраля 2020 года было принято Постановление Кабинета Министров Украины № 65 «Некоторые вопросы реализации программы государственных гарантий медицинского обслуживания населения в 2020 году», и стало понятно, что реформа специализированной и высокоспециализированной медицинской помощи все-таки стартует 1 апреля. Несмотря на то, что утвержденный порядок реализации программы медицинских гарантий (ПМГ) вызывает ряд вопросов, а порой и […]

Двойное «но»

Работа на карантине

Юридическая консалтинговая компания «ДЕ-ЮРЕ» системно работает со многими отечественными и зарубежными средствами массовой информации, предоставляя профессиональные мнения и комментарии по различным актуальным вопросам правовой жизни нашего государства. В последнее время основные вопросы от специалистов в сфере права и обывателей связаны с особенностями правового урегулирования различных сфер общественной жизни в период карантина, объявленного Кабинетом Министров Украины […]

Оподаткування при операціях з оренди нерухомості

Оренда нерухомого майна – один із найпоширеніших видів правочинів. Окрім того, що майже кожний бізнес не може обійтися без оренди приміщень, сам вид такої діяльності є дуже поширеним самостійним бізнесом. Інвестування у нерухоме майно з метою передачі його в оренду є досить привабливим, оскільки забезпечує захист інвестицій і при цьому надає дохід, який у певній […]

Трансплантологія: останні зміни та перспективи для приватної медицини

Однією з найбільш обговорюваних у медичній спільноті тем наразі є нова система фінансування медичної допомоги на різних рівнях. Не оминули зміни навіть таку складну та специфічну сферу як трансплантологія. Наприкінці 2019 року було прийнято низку змін до законодавства, що регулює трансплантацію анатомічних матеріалів людині, зокрема й таких, які відкривають можливості для застосування цього методу у […]

Аренда в карантин. Как бизнесу договорится об отсрочке платежей

Эпидемия COVID-19 стала настоящим испытанием для малого и среднего бизнеса. Вследствие строгого карантина многие собственники кафе, ресторанов, кинотеатров, салонов красоты и других остаются без работы и клиентов, теряют прибыль, возможность оплачивать зарплаты сотрудникам, услуги поставщикам, кредиты банкам, а главное — аренду помещений, которая является львиной долей всех затрат. С целью поддержать малый и средний бизнес […]

Круглый стол: Актуальные вопросы медицинского права

13 марта в 16:30 на базе Medical Hub Odrex состоится круглый стол «Актуальные вопросы медицинского права», организатором которого выступает Одесское отделение Ассоциации юристов Украины при поддержке Юридическо-консалтинговой компании «Де-юре». Специалисты в медицинском праве подготовили интересные доклады, которые являются актуальными как для практикующих юристов, так и для врачей и представителей медицинского бизнеса. Участие в мероприятии бесплатное […]

VIII форум ААУ «Адвокатура. Формула успеха»

Форум объединяет тех, кто является успешным игроком на рынке юридических услуг и желает закрепить свои позиции, и новичков, стремящихся узнать все тонкости, чтобы избежать ошибок на старте. Вопросы к обсуждению: Тенденции юридических практик Перспективы бутиковых компаний Коллаборации и cross selling для клиента Значение репутации адвоката и компании Стратегию работы в регионах и с клиентами-иностранцами WOM-маркетинг […]

31.01.2018

Приватизація по-новому

 

Приватизація по-новому: аукціони, штучно занижена вартість та купівля-продаж за копійки

Новий закон про приватизацію викликав неабиякий інтерес та протилежні думки та критику експертів, адже стосується змін порядку приватизації державного та комунального майна. Фактично за цим стоять сотні колективів. Чи має закон підводні камені? Що означає приватизація по-новому? Скільки коштів, за прогнозами, має отримати держбюджет та що може цьому перешкодити? Чи не піде майно з молотка за безцінь?

На прохання видання strana.ua ситуацію коментує старший юрист, адвокат ЮК «Де-Юре» Альона Берназ.

 

  • Верховна Рада України ухвалила нову редакцію закону № 7066 «Про приватизацію державного та комунального майна», яка об’єднала в собі 7 законів. Документом регламентовані правові, економічні та організаційні основи приватизації державного та комунального майна і майна, що належить АР Крим.

Дія Закону не поширюється на приватизацію об’єктів державного житлового фонду, в тому числі гуртожитків.

Встановлюється нова спрощена  класифікація об’єктів приватизації на об’єкти малої приватизації та об’єкти великої приватизації,  вимоги до покупців об’єктів приватизації та обмеження щодо їхньої участі у приватизації, відповідальність за недостовірність, неповноту поданих документів. Також розширений перелік об’єктів, які можуть підлягати приватизації.

Відповідно до ст. 11 Закону перелік об’єктів великої приватизації затверджує Кабмін за поданням Фонду державного майна України; малої приватизації — Фонд держмайна; комунальної власності — місцеві ради.

До об’єктів великої приватизації належать держпідприємства, вартість активів яких за останній звітний рік перевищує 250 млн грн. Решта підприємств – об’єкти малої приватизації.

Крім того, замість п’яти процедур приватизації залишено дві — аукціон і викуп.

Згідно з Законом об’єкти великої приватизації будуть продаватися із залученням інвестиційного радника – «одного з інвестиційних банків зі світовою репутацією», який зацікавлений запропонувати адекватну ціну і отримати від приватизації свій відсоток. Об’єкти малої приватизації будуть реалізуватися виключно на електронних аукціонах Prozorro.

Ухвалений законопроект розширив перелік об’єктів, які не можна приватизувати – до нього віднесли державні медичні та освітні установи. Це позитивний момент, адже обидві сфери реформуються та переходять до автономії. На сьогоднішній день доходи від приватизації у держбюджеті заплановані на рівні 17,1 млрд грн. У проекті держбюджету на 2018 рік план приватизації передбачає прибуток в розмірі 22 млрд грн.

Проте протягом трьох років плани по приватизації та, відповідно, бюджетні надходження жодного разу не виконувались.

Розглянемо нюанси або особливості Закону:

  1. Стартова ціна об’єкта малої приватизації визначається на рівні балансової вартості об’єкта (активів об’єкта малої приватизації, за вирахуванням заборгованості за фінансовими зобов’язаннями, в разі їхньої наявності). Проте балансова вартість на підприємствах може бути штучно занижена за рахунок боргів, що призведе до реалізації державного майна за безцінок.
  1. У разі розірвання або визнання договору про приватизацію недійсним кошти повертаються інвестору.
  2. Державні органи приватизації припиняють приватизацію об’єкта в разі включення об’єкта приватизації до переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації та повертають кошти.
  3. Передані об’єкти можуть об’єднуватися в одну організаційну форму, структуру, для поліпшення їхньої інвестиційної привабливості.
  4. До переліку тих, хто не може бути покупцем, додали держави, визнані Верховною Радою України агресором і підконтрольні їй,  юридичної особи, дані про бенефіціарних власників яких не розкриті; фізичні та юридичні особи, які перебувають під санкціями та ін.
  5. Законом не зазначено повноваження Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації та контрольних комісій на місцях.

 

Автор: VIII форум ААУ «Адвокатура. Формула успеха»

Уважаемые читатели! Публикации на этом сайте носят информационный, справочный или рекомендательный характер, и отражают точку зрения и мнение авторов. Материал, содержащийся в статьях / комментариях / публикациях, является актуальным на момент создания и публикации, но мы не гарантируем, что правила, рекомендации, процедуры и законодательство, использованные и описанные в материале, актуальны на момент, когда вы ознакомились с ними. Авторы не несут ответственности за последствия применения содержания статей / комментариев / публикации без заключения договора об оказании услуг. Для получения консультации по вашему вопросу напишите нам на info@de-jure.ua, и с вами свяжется юрист.